4 moduri de a reveni la un somn sanatos – Partea a II – a

4 moduri de a reveni la un somn sanatos – Partea a II - a

Incarcarea obiceiurilor noastre de somn

Incetati sa mai priviti somnul ca o pierdere de timp si incepeti sa il priviti ca o activitate care va imbunatateste restul vietii. Ca si in cazul majoritatii intereselor sanatoase, dezvoltarea obiceiurilor sanatoase de somn este o chestiune de practica si de disciplina. Dureaza. Incepeti prin a ajunge la originea motivului pentru care obiceiurile de somn nu sunt eficiente. Iata cum:

Goliti-va mintea prin jurnal.

Luati cateva minute in fiecare zi pentru a va spune ce va ganditi. Acest lucru reduce dezordinea creierului dvs., sorteaza gandurile dvs. si acorda prioritate „lucrurilor” care trebuie intr-adevar indeplinite. O modalitate eficienta de abordare a jurnalismului este compilarea unei liste de sarcini zilnice. Poate fi la fel de simpla sau de implicata asa cum doriti, dar nu va simtiti nevoia sa treceti prea mult in evidenta procesul – luati-va gandurile pe hartie si treceti-va. Procesul simplu de a face o lista devine mai important decat sa il urmariti, in fapt. Scopul tau final ar trebui sa te simti organizat in mintea ta. Jurnalizarea va imbunatateste memoria, va exercita abilitatile de gandire critica, va ajuta sa clasati prioritatile, sa minimalizati distragerile si sa va motiveze sa actionati.

Identificati comportamentele care trebuie schimbate.

Faceti un inventar al potentialilor factori de stres care ar putea perturba somnul urmarind comportamentul dvs. pentru cateva zile sau saptamani. Cum va tratati corpul si mintea? Munca poate fi un stresant imens. Mancarea sau bautul unor articole aproape de culcare poate intrerupe somnul. Esti exercitiu suficient? Ar putea fi nerezonabil sa traiesti fara dispozitive electronice, dar folosirea lor prea aproape de culcare descurajeaza somnul si incurajeaza creierul sa continue sa impinga inainte. Chiar si ceva la fel de simplu ca lumina unui televizor, a unui computer sau a unui smartphone poate impiedica spatele tau. Intoarceti luminile – petrecerea se termina – si fortati-va sa va culcati.

Identificati schimbarile si faceti ca acestea sa se intample.

Inlocuiti cafeaua de seara sau berea de noapte cu o plimbare dupa-amiaza. Nu numai ca ieseti afara si faceti o activitate sanatoasa, dar consumarea de cafeina sau consumul de alcool in interval de patru ore de culcare va pot perturba somnul. Binge de baut, de exemplu, modifica nivelul de melatonina, care regleaza toate partile de somn. Gustarile tarzii sunt bine, dar expertii recomanda sa nu manance mesele grele in termen de doua ore de la culcare.Figurati-va cand trebuie sa va ridicati pentru munca si apoi numarati inapoi cel putin sapte ore – opt ar fi ideal – si stabiliti ora de culcare. Stabiliti un termen limita pentru verificarea e-mailului sau finalizarea lucrarilor care nu sunt prea aproape de ne inainte de culcare. Puneti telefonul inteligent si laptopul in intregime si incercati sa cititi o carte in schimb. Actul de citire va poate reduce ritmul cardiac, ceea ce va ajuta sa reduceti stresul mai eficient decat sa ascultati muzica.
Reincarcati bateriile cu un pahar de putere (sau antrenament).

Aducerea somnului pierdut pe timp de noapte prin luarea unui pui de somn in timpul zilei pare a fi o solutie evidenta care doar casca la noi. Napping timp de 20-30 de minute ofera beneficii masurabile stiintific si va poate ajuta sa va simtiti restaurat. Orice mai mult decat atat, si riscati sa va faceti mai grogator. Daca nu reusiti sa va miscati un pui de somn in timpul zilei, folosirea acelui timp pentru a va exercita ar putea face intretinerea necesara a corpului intr-un mod diferit. Chiar si 10 minute de ciclism aerobic sau de mers pe jos, daca sunt efectuate in mod regulat, pot face mai usor sa adormi mai tarziu in timpul zilei.

In timp ce nu voi pretinde ca aceste patru sugestii sunt leacul – toate pentru problemele de somn, oricare dintre aceste schimbari va poate usura nivelul de stres. Si mai putin stresul duce la mai mult somn si sanatate generala mai buna. Ganditi-va la minte, faceti un inventar de obiceiuri proaste, incepeti sa creati alternative sanatoase si invatati sa va bucurati de frumusetea unui somn linistit noapte de noapte.

Lasă un răspuns