4 moduri de a reveni la un somn sanatos – Partea I

4 moduri de a reveni la un somn sanatos – Partea I

Un somn bun poate parea un lux, dar odihna este o parte vitala a sanatatii noastre generale. Din pacate, prea multi romani neglijeaza nevoile lor de somn. De fapt, aproximativ o treime dintre romani se lupta cu privarea de somn. Un studiu efectuat de cercetatorii de la Institutul National de Sanatate a constatat ca si o noapte de somn pierdut poate creste productia unei proteine in creier numita beta-amiloid, care este asociata cu boala Alzheimer.

In timp ce majoritatea oamenilor nu conecteaza o lipsa de somn la astfel de consecinte alarmante, toata lumea stie cum este sa te simti epuizat. Reprizele scurte de somn genereaza stres in corpul nostru si duc la oboseala, concentratie redusa, timpi de reactie lenti si iritabilitate crescuta. Epuizarea, de asemenea, dauneaza economiei intr-un mod mare, contribuind la spirarea costurilor asistentei medicale si scaderea productivitatii muncii.

Romanul tipic doarme sapte ore pe zi – cam doua ore mai putin de un secol in urma. Adultii care dorm in mai putin de sapte ore, spun Centrele pentru Controlul si Prevenirea Bolilor, nu le permit trupurilor si mintilor sa se recupereze in mod adecvat. Intr-o societate care ne rasplateste pentru ca facem mai mult (si mai mult), este greu sa dedicam timp pentru ceea ce simte in esenta „a nu face nimic”.

Nu este toata vina ta; multi dintre voi se adapteaza cerintelor societatii si uita de ei in cautarea binelui material. Obtinerea a opt ore solide de somn este mai greu decat a fost, in mare parte datorita accesului nostru usor la distractii cum ar fi televizoarele, calculatoarele si smartphone-urile. Aceste instrumente ofera valoare de divertisment, dar, in acelasi timp, aceasta tehnologie incredibila are consecinte.

Dispozitivele destinate sa economiseasca timp si forta de munca au adesea efectul opus, deoarece acestea ajung sa creeze mai multa presiune pentru a lucra. Oamenii au devenit legati de munca lor pana la punctul in care isi indeplinesc sarcinile si raspund la e-mailuri non-stop. Societatea recompenseaza acest comportament nesanatoase, ceea ce face chiar mai greu sa spargi obiceiurile proaste de somn.

Este ca si cum am fi toti concurenti intr-o emisiune TV reala, in care obiectivul este sa vedem cat de mult putem suporta prin lipsa de somn. Pierderea somnului afecteaza toate functiile cognitive si exista consecinte grave pentru provocarea ritmurilor noastre circadiane naturale.

Lasă un răspuns