Cum iti dai seama ca un adult are traume din copilarie?

Cum iti dai seama ca un adult are traume din copilarie

Aici sunt simptomele traumelor copilariei:

  • Dependenta
  • Depresie
  • Apatie
  • Relații nesigure / anxioase
  • Pasivitate
  • Grija pentru victime
  • Lipsa de ambiție
  • Sentimente de abandon
  • Ura de sine

Aceste simptome pot să se manifeste la diferite grade. Și probabil am experimentat cu toții unul sau mai mulți dintre ei ca adulți. Când ne dăm seama că provocările noastre actuale sunt adesea un simptom parțial sau complet al ceea ce am experimentat în trecut, putem aduce mai multă compasiune pentru noi înșine.

Nu trebuie să dăm vina pe noi înșine. Ne putem da seama că actualul nostru sentiment se confruntă, în mare parte, cu o manifestare a trecutului nostru, și prin corectarea crăpăturilor din trecut, putem corecta viețile noastre actuale.

De ce reluăm trecutul

Baza neurologică a motivelor pentru care punem un accent deosebit pe traumele din trecut se datorează faptului că creierul nostru încearcă să ne avertizeze de la același lucru care se va întâmpla din nou în viitor. Dacă ceva se repetă în mintea noastră, conform psihologului clinician și autorului, Jordan Peterson, este pentru că nu am articulat cum putem împiedica apariția aceluiași eveniment din nou.

Expunând narațiunea trecutului nostru, vorbind despre el și identificând modul în care ne-am simțit în acea perioadă și ce lecții putem extrage din experiența noastră, trecutul nostru poate deveni un instrument care ne servește în prezent. Fără această abordare analitică a trecutului nostru, trecutul nostru este propriu.

În loc să-l deținem.

O întrebare simplă pentru a vă vindeca trecutul

Trecutul nostru poate fie să ne împuternicească, fie ne poate nega. Împărțirea trecutului în trei epoci vă va permite să identificați mai ușor experiențele negative majore din viața voastră.

Care au fost cele trei cele mai semnificative dis-împuterniciri și momentele și sfîrșiturile din viața voastră, între vârstele de: 0-7 7-14 14-21 Luând timp să vă gândiți la acest lucru și chiar să scrieți aceste experiențe în jos, veți avea 9 mini-povestiri semnificative care au o formă parțială povestea trecutului tău și identitatea ta actuală. De acolo, puteți renunța la ceea ce ați învățat din aceste experiențe și probabilitatea ca acestea să se întâmple din nou.

Astfel, vă va opri creierul să redea aceste experiențe negative. Veți înceta să vă conduceți de aceste experiențe. Filosoful Daniel Kahneman împărtășește în TED Talk, Ridicul experienței vs memorie, că suntem în esență doi sine. Suntem sinele care se confruntă (momentul focalizat în prezent) și sinele care ne amintește (cel care păstrează scorul din povestea noastră).
Prin honuirea în trecutul vostru, veți schimba sinele dvs. de amintire și sinele vostru experimentat. Nu vei mai fi în ceață. Veți diseca trecutul dvs., astfel încât să vă servească. Vindecarea trecutului va fi întotdeauna mai importantă decât cucerirea viitorului. Îmbunătățiți-vă săptămânalul Descărcați lanțurile de medii sociale și actualizați modul în care vă bucurați de recunoștință în această epocă digitală. Obțineți ghidul meu scurt, foarte cercetat: Cum să trăiți în mod semnificativ într-o epocă digitală.

Lasă un răspuns