Studiile stiintifice arata modul in care nutritia ne influenteaza creativitatea

Studiile stiintifice arata modul in care nutritia ne influenteaza creativitatea

Consumul unei alimentatii sanatoase este benefic pentru sanatatea noastra fizica. Dar este mai putin recunoscut pentru beneficiile psihologice. Am incercat cu totii ingrediente exotice sau alimente care ne fac sa ne simtim fericiti. Dar, cum este starea noastra de spirit afectata de ceea ce mancam? Si cum se poate ajunge la influentarea gandirii noastre creative?

Acordati atentie corpului si mintii dvs. chiar acum. Lucrati la potentialul maxim? Acum, amintiti-va ce ati savurat la masa de pranz sau la micul dejun si cum va poate afecta productivitatea. Acum puneti acest lucru in perspectiva. Deoarece acest lucru se intampla intr-o perioada lunga de timp si nu imediat.

Rolul glucozelor: carburant al creierului nostru
Alimentele au un impact direct asupra performantei noastre cognitive, motiv pentru care o decizie proasta la pranz poate deraia o intreaga dupa-amiaza. Si acest lucru se intampla pentru ca tot ceea ce mancam este transformat de corpul nostru in glucoza, care asigura energia creierului nostru pentru a ramane atent. Cand scapam de glucoza, avem un timp dificil de a ramane concentrata si atentia noastra deviaza. Aceasta explica de ce este greu sa te concentrezi pe un stomac gol.

Problema este ca organismul nostru nu se ocupa de toate alimentele la aceeasi rata. Digestia alimentelor cu un indice glicemic scazut (ceea ce inseamna ca ele elibereaza glucoza treptat in sange) va poate ajuta sa evitati decalajul in energie care apare, in mod obisnuit, dupa ce ati consumat zaharuri absorbite rapid sau amidonuri rafinate.

Transformarea fructelor si legumelor in bunastare
Cercetatorii au descoperit o corelatie intre aportul mai ridicat de fructe si legume si nivelul mediu al bunastarii, curiozitatii si creativitatii printre participantii prezenti la un studiu stiintific. Dar ceea ce este mai interesant este ca consumul de fructe si legume intr-o zi nu si-a imbunatatit bunastarea in ziua urmatoare. Acest lucru subliniaza, prin urmare, necesitatea de a manca o dieta sanatoasa si echilibrata in mod consecvent.

Alimente care stimuleaza creativitatea
Studiile demonstreaza ca alimentele bogate in vitamine si minerale promoveaza bunastarea, curiozitatea si creativitatea. Dar ce alimente specifice ar trebui sa consumam pentru a ne imbunatati productivitatea si, in consecinta, gandirea noastra creativa? Vitamina C este un factor esential in producerea dopaminei, neurotransmitatorul care sta la baza motivatiei si promoveaza angajamentul. Alimentele cu vitamina C nu sunt doar portocale, ci si capsuni, ananas, mango, kiwi, papaya, varza de brussel, ardei grasi si broccoli. Vitaminele B influenteaza sentimentele de vitalitate si de implicare. Veti gasi o sursa de vitamina B in ton, branza elvetiana si de vaci, creveti, sardine, midii, stridii, scoici, somon, crab, pastrav, hering, carne de vita, pui, curcan, ovaz intreg si lapte.

Antioxidantii, cum ar fi vitaminele E, ajuta la reducerea inflamatiei corporale, imbunatatesc memoria, sporesc starea de spirit si pot ajuta la prevenirea depresiei. Ingredientele cu vitamine E includ migdale, spanac, cartofi dulci, avocado, germeni de grau, seminte de floarea-soarelui, suc de butterut si ulei de masline, printre altele. In cele din urma, condimentele sunt o parte importanta a dietei noastre zilnice. Scortisoara, de exemplu, va face neuronii mai puternici pentru o perioada mai lunga de timp.

 

Lasă un răspuns