Copilului tau ii plac noptile albe? Tine-l departe de lucrurile care ii stimuleaza energia!

Copilului tau ii plac noptile albe? Tine-l departe de lucrurile care ii stimuleaza energia!

Cine nu iubeste copiii (cuminti)? Ei bine, atunci cand sunt mici sunt dragalasi si simpatici, insa pe masura ce cresc ce fac viata dinamica si accelerata. Da, fiecare clipa este traita la intensitate maxima, mai ales atunci cand efectiv nu ne lasa sa dormim pe timpul noptii. Sunteti in aceeasi situatie? Iata ce ar trebui sa faceti!

Tine-l departe de ecrane
Verificarea telefonului noaptea tarziu este o modalitate sigura de a te simti stresat – si oricum altceva decat somnoros, spun expertii. In plus, lumina albastra emisa de telefonul smartphone suprima productia de melatonina, un hormon care ajuta la reglarea somnului. Acest lucru afecteaza in mod negativ ciclul somnului, precum si activitatea creierului si productia de hormoni. Modul de schimbare de noapte ajuta la reducerea luminozitatii ecranului daca adolescentul (sau dumneavoastra) va dori sa-si verifice telefonul.

Jurnal inainte de culcare
Pentru oricine se lupta cu ganduri sau ingrijorari anxioase, jurnalizarea poate fi o modalitate excelenta de a va ajuta sa va clarificati gandurile inainte de culcare – mai ales daca scrieti despre ceea ce este bun in viata voastra. Studiile multiple arata ca scrierea despre experientele pozitive a ajutat oamenii sa doarma mai mult si mai bine. Acest principiu se poate aplica si dumneavoastra, si adolescentului.

Evitati consumul de alcool noaptea tarziu
Cercetarile arata ca alcoolul poate perturba grav calitatea generala a somnului prin intreruperea ritmului circadian. Deci, chiar daca s-ar putea sa adormi mai repede dupa ce bei un pahar zdravan de alcool, afla ca te vei trezi mai nedumerit si cu dureri de cap a doua zi. Explicati-i si adolescentului ca daca va consuma alcool la un party exista sanse mari sa si innopteze acolo.

Daca totul esueaza, relaxeaza-te
Expertii spun ca tehnicile de vizualizare (practic, doar imaginand locuri pasnice, odihnitoare) si relaxarea musculara progresiva va pot ajuta sa adormiti. Pentru a exersa relaxarea musculara, tensionati-va muschii apoi relaxati-va unul cate unul. Puteti incerca, de asemenea, unele exercitii de respiratie profunda pentru a va ajuta sistemul nervos sa revina la „normal”.

 

Lasă un răspuns