Cheia succesului în orice domeniu

Un lucru foarte important, pe care puţini îl înţelegem cu adevărat, este faptul că trebuie să fim originali şi creativi în fiecare zi. Dacă le avem pe astea două – originalitate şicreativitate – restul vine de la sine. Împreună aduc succesul în orice domeniu:

În muzică – o melodie nouă, care nu sună asemănător cu nimic altceva din ceea ce ai ascultat până atunci, îţi rămâne în minte şi te poţi trezi, pe neaşteptate, că o cânţi, din senin, dimineaţa în baie. Să te joci într-un mod creativ cu notele muzicale şi să legi nişte acorduri cât mai original înseamnă să rămâi în minte ascultătorului. De asta au rămas în istoria muzicii Elvis, Beatles, Rolling Stones, Metalica sau Led Zeppelin.

În cinematografie – au fost scrise mii de scenarii, s-au turnat mii de filme de-a lungul a mai bine de 100 de ani, însă cele care au rămas în amintirea tuturor sunt cele care au fost creative şi au adus pe ecran originalitate. De asta, la Avatar se vor uita şi nepoţii noştri.

În bucătărie – o mâncare în care nu ai pus un gram de creativitate şi originalitate poate să fie gustoasă, dar îţi hrăneşte doar stomacul şi atât. Un preparat în care te joci cu aromele, gusturile şi îi dai un aspect original în farfurie îţi hrăneşte şi ochii, mintea şi sufletul. O reţetă preparată de Jamie Oliver pare delicioasă doar după modul în care arată în farfurie.

În pat – monotonia dintre doi parteneri se instalează, cu siguranţă, şi din dormitor. Să fii original şi creativ în pat, înseamnă să dai un suflu nou, iar asta poate duce chiar la salvarea relaţiei sau a căsniciei.

În educaţie – să înveţi după manuale “gri, triste şi reci” nu te motivează deloc, dar dacă metodele de predare sunt adaptate şi se folosesc de creativitate şi originalitate, asimilezi cunoştinţele mult mai uşor şi într-un timp mai scurt.

În marketing, în publicitate, în presă scrisă, pe TV, în on-line – orice idee, produs, articol, campanie originală şi creativă are impact asupra publicului şi generează doza de buzz necesară pentru a capta atenţia.

Din păcate, originalitatea şi creativitatea nu sunt talente cu care să ne naştem şi trebuie să le dobândim şi să ni le dezvoltăm de-a lungul vieţii. Puţini ştim să facem asta deşi ca să devenim originali şi creativi nu-i nevoie să fim sofisticaţi – e suficient să gândim simplu.

Tipii ăştia doi, pe care o să-i vedeţi mai jos s-au folosit doar de o banală ramă foto neagră, o cameră video, de creativitate şi originalitate pentru a realiza un clip pe care o să-l ţineţi minte multă vreme şi care a adunat într-o săptămână aproape un milion de vizualizări. Asta înseamnă că au avut succes.

Lasă un răspuns